Fa En

قفسه بندی مغازه پلاستیک فروشی

23 اردیبهشت ، 1403
فضاسازان امین

قفسه بندی مغازه پلاستیک فروشی یکی از راه‌های بسیار مهمی است که به شما کمک می‌کند تا محصولات را بهتر در معرض دید مشتری قرار بدهید و امکان بررسی و انتخاب را برای آنان فراهم کنید. به این ترتیب، رضایت مشتری و در نتیجه فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد. با این حال، نکته بسیار مهم آن است که بتوانید برای این کار از افراد متخصص مانند مشاوران مجموعه ما کمک بگیرید و محصولات باکیفیت ما را امتحان کنید تا بتوانید از ایمنی اطمینان کامل داشته باشید.

انواع قفسه های مناسب برای فروشگاه پلاستیک فروشی 

فروشگاه‌های پلاستیک فروشی از آن دست مغازه‌هایی هستند که لازم است تا محصولات خود را در مقابل چشم مشتریان قرار دهند. مشتریان این فروشگاه‌ها باید پس از بررسی بتوانند محصول را انتخاب کنند و این تنها در گرو انتخاب دکوراسیون مغازه پلاستیک فروشی درست و مناسب است. کدام قفسه‌ها برای این فروشگاه بیشتر به کار می‌رود؟

قفسه ایزی راک برای مغازه پلاسکو

اغلب محصولاتی که در پلاسکوها به فروش می‌رسد، وزن زیادی ندارند؛ اما یکی از بهترین قفسه‌بندی‌ها، قفسه بندی ایزی راک است. این قفسه‌های فلزی می‌توانند تعداد بسیار و اوزان مختلف را تحمل کنند و از جمله ویژگی‌های آنان این است که به شما امکان می‌دهند از کف تا سقف فروشگاه خود را اجناس مختلف چیده و از فضای موجود، بهترین استفاده را داشته باشید. به همین دلیل، از این قفسه‌ در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.

 قفسه پیچ و مهره ای 

همانطور که از نام این قفسه‌ها مشخص است، آن را با کمک پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌کنند. ارتفاع طبقات در دست خود شما است و می‌توانید آن را متناسب با ابعاد محصول موردنظر تنظیم کنید. قفسه بندی پیچ و مهره ای اغلب از جنس فلز ساخته می‌شود و به‌عنوان یک نمونه مستحکم برای محصولات با ابعاد و اوزان مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از طرفی، برای بالا بردن امنیت، این قفسه‌ها بهترین انتخاب هستند.

 قفسه پیچ و مهره ای برای مغازه پلاستیک فروشی

عکسی از  قفسه پیچ و مهره ای 

قفسه مشبک برای فروشگاه پلاسکو

برای تحمل محصولاتی که وزن بسیار کمی دارند بهترین انتخاب، قفسه‌های مشبک هستند که لازم است خودتان آن‌ها را سرهم‎بندی کنید. ویژگی اصلی این قفسه‌ها در همین مشبک بودن است و در نتیجه، مشتریان به‌خوبی می‌توانند یک محصول را از زوایای مختلف بررسی کنند. همچنین این قفسه‌ها جای زیادی نمی‌گیرند و در هر کجا می‌توانید آن‌ها را قرار دهید. 

 قفسه هایپری یا فروشگاهی برای مغازه پلاستیک فروشی 

قفسه‌های هایپری درواقع همان طبقاتی است که شما آن را در هر فروشگاه دیگری می‌بینید. همچنین به دلیل نوع ساخت این قفسه‌ می‌توانید آن را به صورت دو طرفه یا یک طرفه استفاده کنید و محصولاتی که سبک وزن هستند را بر روی آن بگذارید. دسترسی به محصولات قفسه هایپری بسیار آسان است و البته از همه جوانب در معرض دید مشتری خواهد بود. 

 قفسه یک طرفه دیواری 

قفسه‌های دیواری که یک طرفه هستند از یک سمت به دیوار متصل شده‌اند و تنها از قسمت مقابل می‌توانید محصولات را بر روی آن قرار دهید. نکته مهم آن است که چون به دیوار با پیچ متصل می‌شوند به بهترین شکل می‌توانند محصولات را ثابت نگه داشته و احتمال واژگون شدن آنان صفر است. محصولاتی که نیاز به امنیت بیشتری دارند اغلب در این قفسه‌ها قرار می‌گیرند. 

 قفسه یک طرفه خود ایستا 

قفسه خودایستا دارای پایه‌هایی است که به خوبی می‌تواند بر روی زمین استوار شده و دیگر نیازی نیست تا آن را به دیوار متصل کنید. با این حال، در دو نوع یک طرفه و دو طرفه در دسترس است و بسته به جنسی که آن را تهیه کرده‌اید می‌توانید محصولات با ابعاد و اوزان مختلف را بر روی آن قرار دهید. 

 قفسه دو طرفه 

قفسه‌های دو طرفه به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید محصولات بیشتری را در معرض دید مشتری قرار دهید. مشتریان می‌توانند با گردش در دور این قفسه‌ها، کالای موردنظر خود را انتخاب کرده و آن را به سادگی انتخاب کنند. این قفسه اغلب برای فروشگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فضای زیادی دارند و می‌توانند این قفسه‎‌ها را در قسمت میانی قرار دهند.

انواع قفسه های مناسب برای فروشگاه پلاستیک فروشی

تصویری از قفسه دوطرفه

 قفسه دایره ای 

این قفسه‌ها دارای ظاهری دایره‌ای شکل هستند و این قابلیت را دارند که مشتری آن را چرخانده و به سایر محصولات روی آن دسترسی داشته باشد. اغلب، این محصول را در ورودی درب یا در قسمت میانی فروشگاه قرار داده و بهترین انتخاب برای محصولات با تخفیف است.

 قفسه نیم دایره 

قفسه‌های نیم دایره نیز تقریباً کاربردی مشابه نمونه قبلی دارند، با این تفاوت که می‌‌توانید آن را در گوشه مغازه قرار داده و از این فضاها نیز نهایت استفاده را ببرید. در ضمن، اگر کالایی دارید که استوانه‌ای شکل است می‌توانید از قفسه نیم دایره‌ای بهره ببرید و آن‌ها را به طرزی شکیل بر روی یکدیگر بچینید. 

 استندهای ایستاده برای قفسه بندی مغازه پلاستیک فروشی

برخی از محصولات پلاستیکی یا کالاهایی که در پلاسکوها به فروش می‌رسد کوچک هستند و اگر آن‌ها را در سایر قفسه‎‌ها بچینید، دسترسی یا یافتن نوع موردنظر برای مشتریان سخت خواهد بود. علاوه‌بر این نامنظم چیده می‌شوند. به همین دلیل بهترین انتخاب برای چیدمان آن‌ها استندهای ایستاده است. جای بسیار کمی می‌گیرد و می‌توانید آن را در لا به‌لای سایر قفسه‌ها قرار دهید. 

برای قفسه بندی جای مناسب در فروشگاه اختصاص دهید 

درست است که انتخاب قفسه مناسب یکی از نکات بسیار مهم در زمینه چیدمان پلاسکو است؛ اما برخی نکات دیگر نیز بسیار در این زمینه اهمیت دارد. مهمترین این موارد آن است که بتوانید در فضای موجودی که در اختیار دارید، قفسه‌ها را در جای مناسبی قرار دهید تا هم جای کمتری به خود اختصاص دهند و هم بتوانند به بهترین شکل ممکن، اجناس را برای مشتریان به نمایش بگذارند. به همین دلیل، قبل از هر اقدامی باید فضای موجود و محصولات را مشخص کنید تا بتوانید قفسه‌های مناسبی خریداری کنید.

 رنگ قفسه مغازه پلاستیک فروشی 

پلاسکو و مغازه پلاستیک فروشی از جمله فروشگاه‌هایی هستند که تنوع رنگ محصولات در آنان بسیار زیاد است و همین امر می‌تواند دست شما را در انتخاب رنگ باز بگذارد. می‌توانید از قفسه‌های سفید استفاده کنید تا با همه رنگ‌ها تناسب داشته باشد یا اگر می‌توانید محصولات را بر اساس رنگشان بچینید، برای هر محصول و قفسه، رنگ خاصی را در نظر بگیرید. بهترین انتخاب برای شما، رنگ‌های پاستیلی مانند صورتی و آبی است که بتواند مشتریان را برای خرید به خود جذب کند.

اهمیت طبقه بندی استاندارد در فروشگاه های پلاسکو 

منظور از استاندارد بودن طبقه‌بندی، تناسب آن با محصولات از نظر ابعاد و وزنی است که دارند. به این ترتیب، نه فشار زیادی به طبقه‌ها وارد می‌شود و نه ناچارید به سختی محصولات را در طبقات جای دهید. به این صورت، هم قفسه‌بندی آسیبی نخواهد دید و هم کالاهایی که در اختیار دارید امنیت بیشتری دارند. در نهایت نیز مشتریان به سادگی می‌توانند برای بررسی کالای موردنظر خود اقدام کرده و با خیال راحت آن را انتخاب کنند.

فاصله ردیف اول را با کف فروشگاه رعایت کنید 

یکی از نکات مهمی که باید در هنگام چیدمان مغازه به آن توجه کنید آن است که بین کف ردیف اول و زمین، فاصله‌ای حدود 15 سانتی‌متر را لحاظ کنید. این کار به دلیل آن است که هیچگونه رطوبت و نم جمع نمی‌شود یا اگر هم بنابه اتفاق جمع شود، به محصولات آسیب نمی‎زند. در ضمن با این اقدام، نظافت قسمت زیرین طبقات بهتر انجام می‌شود. 

 گذاشتن مکانی برای عبور راحت تر مشتری 

یکی دیگر از قواعدی که در هنگام چیدمان قفسه‌ها باید به آن توجه کنید، فاصله‌ آن‌ها است. به نحوی باید قفسه‌ها را بچینید که مشتریان در میان آنها بدون هیچ مشکلی بتوانند عبور کنند. به این ترتیب می‌توانند همه قفسه‌ها را بررسی کرده و محصول موردنظر خود را پیدا کنند. هر نوع اختلال در مسیر عبوری مشتریان می‌تواند منجربه از دست رفتن شانس خرید مشتریان شود و در فروش محصولات شما نیز مؤثر خواهد بود.

 اصول ایمنی را رعایت کنید 

هنگامی که قفسه‌ها را در جای خود قرار می‌دهید، به نکات ایمنی توجه کنید. دقت کنید احتمال واژگون شدن قفسه‌ها بر روی مشتریان را به صفر برسانید و محصولات را به نحوی بچینید که از طبقات به پایین نیفتند. این موارد را برای محصولاتی که شکستنی هستند بیشتر رعایت کنید. در ضمن، به نحوی کالا را در قفسه‌ها قرار دهید که باعث زخمی شدن مشتریان نشده و هرگونه خطر را به حداقل برساند. 

 استفاده از جعبه پلاستیکی برای قفسه بندی 

برخی از محصولات را می‌توانید با کمک جعبه‌های پلاستیکی چیدمان کنید و در معرض دید مشتری قرار دهید. کالاهایی که ریز هستند و ممکن است از قفسه‌ها بیرون پرتاب شوند، بهتر است در این جعبه‌ها قرار بگیرند. به این ترتیب احتمال مفقود شدن به صفر می‌رسد و پیدا کردن گزینه موردنظر مشتری بدون خطر گم شدن آن‌ها بالا می‌رود.

 چیدمان محصولات با توجه وزن آن ها 

محصولات را باید متناسب با وزنی که دارند درون قفسه‌ها بچینید. برای این کار دقت کنید که هرچه وزن کالا بیشتر باشد باید در طبقات پایین‌تر قرار داده شود. به این ترتیب، هم احتمال اینکه محصول به بیرون پرتاب شود و آسیب ببیند کمتر است، هم با سقوط بر روی محصولات سبکتر به آنها آسیب نمی‌رسد. در ضمن، حتی اگر قفسه آسیب ببیند نیز اتفاق ناگواری برای کالا رخ نمی‎دهد. از همه مهم‌تر اینکه خریداران به راحتی محصول را برداشته و آن را بررسی می‌کنند.

قفسه بندی مغازه پلاستیک فروشی

تصویری از چیدمان محصولات در مغازه پلاستیک فروشی

 استفاده از برچسب های راهنمایی 

برای اینکه بتوانید به مشتری کمک کنید تا در یافتن محصول موردنظر خود سرعت بیشتری داشته باشد، بهترین اقدام آن است که مشخصات هر محصول را بر روی قفسه‌ها بچسبانید. تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت، تخفیف احتمالی و نوع کالا می‌تواند به مشتریان کمک کند تا در میان کالاهای مشابه بهترین گزینه را انتخاب کرده و آن را بررسی کنند. 

 چیدمان محصولات با توجه به پر فروش بودن آن ها 

اگر در میان محصولاتی که دارید، برخی از آن‌ها فروش بیشتری دارند و تعداد متقاضیان آن بالا است، آن‌ها را در معرض دید قرار دهید. به این ترتیب حتی اگر فردی برای خرید این محصول به شما مراجعه نکرده باشد، این احتمال که با دیدن آن برای خرید ترغیب شود نیز بسیار زیاد است. می‌توانید از عوامل مختلفی مانند استفاده از رنگ یا نور، توجه مشتریان را به این سمت جلب کنید.

 نورپردازی فروشگاه های پلاسکو 

محصولات شما اغلب تنوع بسیاری در ابعاد و کاربری دارند؛ به همین دلیل می‌توانید با کمک نورپردازی، جلوه منحصربه‌فردی به هرکدام بدهید. با کمک نورهای مخفی،چراغ‌های ال ای دی و نورهای رنگی، توجه مشتری را به بهترین نوع از هر نمونه محصول جلب کنید و باعث ترغیب مشتری به خرید محصول موردنظر شوید.

 قفسه بندی مغازه پلاستیک فروشی کوچک 

همیشه این امکان مهیا نیست که فروشگاهی در اختیار داشته باشید که فضا و وسعت زیادی دارد. به همین منظور باید بتوانید به بهترین شکل، آن را چیدمان کنید تا از کمترین فضا، بیشترین استفاده را ببرید. برای این کار، بهترین گزینه‌ پیش رویتان قفسه‌های پیچ و مهره‌ای و یک طرفه دیواری هستند که به خوبی به دیوار محکم شده‌اند و می‌توانید محصولات را بر روی آن‌ها بچینید. محصولات پر فروش را در قسمت جلویی قرار دهید و سعی کنید از کف تا سقف را با محصولات متنوع چیدمان کنید. محصولاتی که بیشترین فروش را دارند در طبقات میانی بگذارید تا امکان بررسی برای مشتری بیشتر باشد.

از نورپردازی مناسب غافل نشوید. هرچه نور بیشتر باشد، فروشگاه از لحاظ بصری بزرگ‌تر به نظر می‌آید. رنگ‌های روشن نیز همین خاصیت را دارند. بهتر است از رنگ‌های سفید یا لیمویی، آبی و صورتی بسیار روشن در قفسه بندی مغازه کوچک کمک بگیرید. از قرار دادن لوازم تزیینی جدا بپرهیزید و سعی کنید در حد امکان، با لوازم قابل فروش دکوراسیون را تکمیل کنید.

 نکات مهم برای چیدمان فروشگاه پلاسکو

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل، فروشگاه خود را چیدمان کنید، لازم است چند نکته مهم را همیشه به یاد بسپارید تا نتیجه بهتری به دست آورید. این نکات عبارت هستند از:

  • قبل از خرید قفسه‌بندی، به ابعاد فروشگاه، نقاط پرت و دور از دسترس و ابعاد محصولات توجه کنید.
  • سعی کنید از نورپردازی و نور طبیعی روز نهایت استفاده را ببرید.
  • بهتر است ایمنی را در نظر داشته باشید تا دچار هیچ‌گونه مشکلی نشوید.
  • تلاش کنید تا با کمک رنگ و نور، فضا را برای مشتری بزرگ‌تر نشان دهید.
  • از قفسه‌های قابل شستشو استفاده کنید.
  • بین زمین و ردیف اول فاصله بگذارید تا نظافت آن آسان‌تر باشد.
  • سعی کنید با چیدن محصولات برتر خود در ویترین مغازه پلاستیک فروشی، به جذب بیشتر مشتری کمک کنید.

قفسه بندی باکیفیت و مقرون به صرفه با فضاسازان

اگر شما نیز به تازگی فروشگاه پلاسکوی خود را افتتاح کرده‌اید یا قصد دارید سر و سامانی به آن بدهید، فراموش نکنید که قفسه بندی مغازه پلاستیک فروشی یک نکته بسیار مهمی است که می‌تواند فروش دوچندان را برای شما به ارمغان بیاورد. به همین دلیل، ما محصولات متنوع را تولید کرده و با کیفیت عالی در اختیار شما قرار داده‌ایم. به مجموعه ما سری بزنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
جهت ثبت درخواست خود برای قفسه بندی فضاسازان امین بر روی دکمه روبرو کلیک نمایید.
6LdUFzscAAAAANjBBYAwM-M5LGZ5P6wGdX-KZqwC